Friday, May 20, 2011

MEE BANDUNG SEGERA...

ISNIN 16 May 2011,ari ntah knp pulak aku ngidam sgt nak makan mee bandung.padahal tgh hari td aku dak siap masak 3 jenis lauk untuk adik2 aku makan time balik sekolah nnt.tp time tu tekak nie x mau makan nasi nak jugak makan mee.aku memulakan operasi aku melakukan spotcek kat frizer nak tgk ape yg ada kat sane..

tibe2 aku tjumpe satu paket perencah mee bandung adami..ape lg aku pun mula la memasak.. tp cara aku masak nie ikut suke hati aku la..nak bubuh ape..klao korg nak try ape salah nyer..klao korg kreatif nak tambah ape yg patut silakanlah...


cara memasak:
1) panaskan 500 liter air kat dlm periuk..
2) masukkan perencah mee bandung adami..
3) masukkan udang or sotong
4) masukkan 4-7 biji telur..
5) masukkan sayur sawi..

pastu biarkan masak mendidih selama 5 minit...past kuah mee bandung nie dah masah korang amik pinggan pastu letak mee kuning(yg dah dicuci dan di rebus)n hiaskan lah ngan daun bawang,daun sup n taugeh..nie pic mee bandung aku(hidangan ni tuk 7 org jer tau kalau lebih jd makhruh)..hahaha..nyum2 sedapnyer..








ini lah mee bandung aku....ape lg aku pun melantak la sampai licin pinggan...hehehe..
 
SELAMAT MENCUBA...

No comments:

Post a Comment