Thursday, September 22, 2011

tanganku....

hari nie berlaku sesuatu diluar dugaan....mungkin kerana terlalu kusyuk menghidangkan lauk untuk ayah n emak tersayang yang baru pulang bekerja..aku x perasan mangkuk lauk asam pedas yg tgh hot gitu terjatuh....yg x tahan tu aku leh tadah lauk asam pedas tu dgn tangan ..bayangkan macam maner rupe tangan ni bile kene kuah lauk asam pedas yg tgh panas tu....habis merah tangan aku sblh kiri nie...nasib baik x cedera parah...

nasib baek la ader along yang tolong kemaskan mangkuk yg pecah tu..pastu satu dapur kotor terkene percikan kuah asam pedas tu..tu namenyer penangan asam pedas...hahahaha...yg best giler ni la percubaan aku kedua masak asam pedas nie...sedap2 tp kuah kering la sbb dah tumpah...xper la next hope x jd la benda mcm nie lg..kene berhati- hati bile kat dapur tu..

tp bile terjadinyer accident ni teringat lak kat kawan baik aku nie yana...dah la esok ader final exam last paper lak tu..tgh syok 2 study aku dgr suara org menjerit ..aku tgk yana dah terlompat2 rupe-rupernyer blkg badan dia terkena air panas..sbnrnyer dia sengugut mlm tu pastu nak redakan sengugut tu dia nak tuam perut dia tu...tp yg silapnyer bila yana letak air panas tu kat botol tuperware(btol ke spelling aku nie)n bile dia tuam botol tu kat perut dia ..tutup botol tu terbukak tu yang air panas tu kene kat badan dia..teruk gak la melecur dia tu....cian dia kesan melecur tu bertanda smpai skrg..ape nak benda nak jd....so sume perkara kite kene berhati-hati..

No comments:

Post a Comment