Tuesday, September 13, 2011

demam campak la pulak...

iisshhh... time musim2 raya ni la pulak kene demam campak....adoyai x dpt la nak gi open house umah sesape pun..sorry la bg sape yg menjemput tu yer...bile org lain tgk aku kene demam campak halus nie mesti dorg cakap aaaiii dah tua tua pun kene demam baby ni lagi...demam nie kalau nak kene bile2 pun boleh kene...

bile kene demam campak  nie satu badan naik bintik merah pastu  jadi bengkak.....muka nie dah bengkak dah macam rupe ape ntah nie...pastu x leh dgr minyak goreng nnt badan nie mula la rasa miang..pastu makan nak kene pantang xleh makan telur,seafood,kicap,kacang.....mcm 2 lg la..

oleh kerana skrg still mood raya so aku berazam tuk pulih cepat aku guna la perubatan moden dan tradisional...kalau perubatan moden aku guna ubat kapur yg aku beli kat klinik past tu aku bubuh kat 1 badan....kalau perubatan tradisional aku minum air kelapa supaya campak tu kuar lebih cepat..selain tu aku mandi air yg dah diramas dgn daun bambu....

bila kene campak ni best gak xtak kemas umah n memasak just duk relax jer...hahahaha alasan sume tu...harap cepat la baik demam nie...

No comments:

Post a Comment