Sunday, September 25, 2011

jogging time...

ape lak mimpi nak g jogging ni cik eyka oii....mimpi ker..hahaha.sbnrnyer smlam mak aku decide nak gi jogging kat tasik seri gombak katanyer dah lama x jogging..mak ajak aku ngan ayie coz kami berdua jer yang paling comey dalam adik beradik aku..hahahah...pagi2 lg mak dah kejut aku..past smbhyang subuh jer hati nie malas jer nak gi jogging rasa mcm nak sambung tido balik...tp bile terpikir yg mak beria sgt nak jogging aku pun buang la sikap malas aku tu..lg pun badan nie dah lame x heavy exercise...asyik senam dalam umah jer...


aku start jogging aku dgn senaman ringan dulu goyang kepala kekiri kekanan la rengangkan tangan la kaki la goyang pinggang la...pastu aku pun berjalan kaki ke tasik seri gombak..jarak tasik tu ngan umah aku adala dlm 1 km..tp yg penat sgt tu sbb jalan nak g tasik tu mendaki..penat la jugak rasa mcm ngah panjat bukit...yg si ayie dah berpeluh-peluh..mak lak buat muke relax jer..bile aku n ayie ckp" penat la mak"mesti mak ckp xper jalan pelahan2 nnt sampai la...

sampai jer kat tasik tu..alamak byk pulak anak tangga nak kene lalu...tapi perjuangan tetap diteruskan hahaha..tiba2 bertambah semangat nak jogging bile dgr lagu nobody...wah rasa cam nak menari kat situ pulak..ari ni kat tasik tu ade function from DIGI...so saper nak join dorg leh la join tp memandang aku ayie n mak dah keletihan kite org x join pun just jogging cam biasa jer...

dak kat sejam jogging kite org pun beredar pulang...ni satu pulak nak kene mendaki tangga adoi rasa nak tercabut jantung nie....tp wat don't know jer...lama2 sampai la kat umah..baju tu mmg lenjun la...badan pun rasa segar...harap2 next time aku rajin lg nak g jogging hahahah...ye la org malas bersukan camnie la gayanyer..nak jogging  sekali sebulan pun belum tentu lg....come on eyka wake up maju la sukan utk negara..wah bersemangat nmpak...hehehehe

No comments:

Post a Comment